SONY U MICROSOFT ∩ mytopic=Ø
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 55
بازدید کل : 72753
تعداد مطالب : 149
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1



وضعيت ياهو چت روم
New Games
دو شنبه 27 تير 1390برچسب:, :: 15:5 ::  نويسنده : shervin

 

همان طور که مطلع شده اید شرکت مایکروسافت در یک اقدام مشکوک و جنجال برانگیز اقدام به ثبت آدرس اینترنتی sony-microsoft.com و microsoft-sony.com را کرده و با این کارش باعث ایجاد پرسشهای زیادی در ذهن مخاطبان و کاربران دنیای تکنولوژی و کامپیوتر و حتی کنسول داران متعصب شده است.
انتشار این خبر از چندین دریچه قابل بررسی بوده و سعی می کنم این عملکرد شرکت مایکروسافت و نظرات مطرح شده را کالبد شکافی کنم. اینک توجهتان را به باقی ماجرا جلب می کنم :
1-شرکت سونی و مایکروسافت با یکدیگر همکاری مشترکی را شروع کرده اند که این قرارداد کاری دارای زوایای مختلفی است :اینکه این همکاری در زمینه گوشی های موبایل بوده و قرار است گوشیها و لوحهای الکترونیکی جدید شرکت سونی از ویندوز موبایل 7 استفاده کرده و به نوعی این همکاری باعث بهبود وضعیت هر دو شرکت در مقابل با اپل و گوگل گردد. اما سونی و مایکروسافت در زمینه لپ تاپ نیز از قبل با هم همکاری داشته اند و ویندوز مایکروسافت در لپ تاپ های سونی بکار گرفته شده است. پس چرا قبلا به فکر ایجاد چنین آدرس اینترنتی نیفتاده اند؟

یا اینکه مایکروسافت و سونی در زمینه کنسول و بازی با هم همکاری کرده و در عقب نماندن از شرکت نینتندو، تمامی تلاش خود را انجام می دهند. شرکت نینتندو در طول سالیان سال کاربلدی و بزرگ بودن خود را به همه ثابت کرده و در زمینه تولید کنسول و هم در زمینه تولید بازیهای جذاب و خانواده پسند مطلوب عمل کرده که میزان فروش کنسول Wii و بازیهایش بیانگر همین مطلب است. آنها سریعتر از دو شرکت رقیب عمل کرده و قرار است کنسول جدید خود را با نام Wii U تا چند وقت دیگر به بازار عرضه کنند در حالی که سونی و مایکروسافت در حال حاضر آماده عرضه کنسول های جدید خود نبوده و از کورس رقابت بدور هستند. حال توجه کنید که با عرضه این کنسول جدید با آن امکانات پیشرفته اش چه شرکتهایی به سمت آنها سرازیر خواهند شد و چه بازیهای انحصاری برایش تولید خواهد شد؟ با تعاریفی که از چندین بازیساز برجسته و شرکتهای بزرگ دیده ایم مشخص است که آنها آماده همکاری با نینتندو هستند. آیا این باعث نمی شود بازار کنسولهای دیگر کساد شود و آنها چندین سال از شرکت نینتندو عقب بمانند؟ بنابراین ممکن است با همکاری هم قصد دارند که کنسول سونی و مایکروسافت را با هم سینک کرده تا کاربران هر دو کنسول بتوانند با هم در شبکه آنلاین بازی کرده و با هم تعامل داشته باشند. که البته این از نظر من اعلام جنگ به شرکت نینتندو بوده که این گونه عمل کردن در دنیای تکنولوژی کمی دور از حرفه ای بودن است و شاید بعنوان تیر آخر آنها در نظر گرفته شده است. اما باز هم با توجه به رقابت این دو شرکت کمی دور از ذهن می آید. ممکن است این دو شرکت در جهت تولید کنسولهای نسل بعدی خود با هم قصد همکاری دارند و تمام تلاششان را می کنند که تا کنسول بعدیشان از نقایص دور بوده و از هر نظر قدرتمند ظاهر شود که با توجه به غرور و رقابت این دو شرکت باز هم بعید به نظر می رسد. این دو شرکت در تولید بازیها و امتیاز گرفتن بازیهای انحصاری قبلیشان با هم رقابت می کردند حال یکدفعه چطور به فکر همکاری با یکدیگر افتاده اند؟ آیا آنها از چیزی ترسیده اند؟البته اگر ترسی باشد ممکن است در اثر عقب ماندن از نینتندو و عوارض آن باشد؟

یا حتی این نظریه هم مطرح است که شرکت مایکروسافت در آپدیت کردن و بروز کردن کنسول سونی برای دور ماندن از هک شدن با او همکاری میکند چرا که با هک شدن سونی امکان پایین آمدن میزان خرید کنسول مایکروسافت وجود دارد و گیمرها برای بازی کردن با انحصاری های سونی تمایل به خرید کنسول سونی پیدا کنند. که البته باز هم این امر بعید به نظر می آید و با توجه به رقابت این دو شرکت و پایین آمدن مرتبه و اعتبار شرکت سونی ،امکان این امر نمی رود. و این سوال مطرح است که چرا شرکت سونی از شرکتهای معتبر و مطرح دیگر در این زمینه کمک نخواسته است و از شرکت مایکروسافت که کنسولش از بعضی از اشکالات رنج می برد کمک خواسته است؟
یا اینکه هر دو شرکت در فکر تولید کنسول مشترکی بوده و هر کدام از آن سهم مشترکی را از آن برداشت کنند. یا حتی در تولید و توسعه بعضی از قطعات کنسولهای نسل بعد خود (Move , Kinect) با هم همکاری کنند. که حداقل در زمینه تولید کنسول مشترک باز هم کمی بعید به نظر می آید. در این صورت طرفداران خاص هر دو کنسول در سراسر جهان منفجر خواهند شد و شاید جنگ جهانی سوم بین آنها رخ دهد و در نتیجه جهان بدون کنسول انحصاری گردد. چه شود!
در مجموع ممکن است در آینده این دو شرکت همکاریهای خاص و جدیدی را آغاز کرده و تعامل بیشتری را از خود نشان دهند ولی احتمالات مطرح شده بالا به جز استفاده از تجربیات یکدیگر در ساخت قطعات جانبی، از شانس کمتری برخوردار هستند.

2- این امکان هم مطرح است که این دو شرکت قصد به اشتراک گذاری اندوخته ها و تجربیات خود در زمینه تولید کنسول را داشته و با بهره گیری از نظرات هم و ایجاد یک جو تبلیغاتی در دنیای بازیها قصد جو سازی داشته تا بدین وسیله حاشیه امنیت مناسبی را در برابر کنسول نینتندو به دور خود ایجاد کنند. در دنیای رقابت این مورد بعید به نظر نمی آید همانطور که بازیسازان Mass Effect3 و بازیسازان BattelField3 عمل کرده و تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند (در تاپیک سر خط خبری 4 از شبکه دنیای بازی به آن پرداخته ام) که با موفقیت هر دو بازی سود بیشتری به جیب شرکت EA می رود.
3- مورد دیگری که مطرح است این است که مایکروسافت و شرکتهای دیگر قصد مقابله با شرکت اپل و فروشگاه اپل (App Store) را در سر دارند بدلیل اینکه شرکت اپل در حال متقاعد کردن شبکه های آنلاین در استفاده از این فروشگاه بوده که شرکت آمازون یکی از آنهاست که محصولات اپل در آنجا عرضه می شود.
4-شرکت مایکروسافت و سونی سابقه زیادی در رقابت در امر بازیسازی بخصوص بر سر بازیهای کامپیوتری دارند و باید در نظر داشت که شرکت سونی در لپ تاپ های خود از سیستم عامل ویندوز بهره زیادی برده و با شرکت مایکروسافت در این زمینه قرارداد دارد. و شاید این آدرس اینترنتی سرآغاز همکاری جدید این دو شرکت در زمینه یکپارچه سازی این فضا و تکنولوژیهای ساخته شده آنها داشته و از این پس کنسولها در یک محدوده خاص و محدود در تعامل با یکدیگر به سر ببرند.

5- شبکه های نورتل (Nortel) یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه تامین کننده ارتباطات شبکه ای و موبایل در دنیا بود که در سال 2009 بدلیل بیلیونها ضرر وارد شده به شرکت ورشکست شد. اما شرکت سونی و مایکروسافت، اپل و گوگل و چند شرکت دیگر بر روی آن تمرکز کرده اند. قیمت خرید این شرکت در حدود 4.5 میلیارد دلار برآورد شده است. شاید یکی از علتهای همکاری سونی و مایکروسافت بر سر خرید سهام شرکت نورتل بوده و آنها در این زمینه قصد همکاری با هم را دارند.
6- فرانک شاو (Frank Shaw) رییس بخش ارتباطات شرکت مایکروسافت در توییتر گفته «ثبت این آدرس در جهت حفظ آن بوده است. سونی یکی از بزرگترین همکاران مایکروسافت بوده است و مورد دیگری در این باره وجود ندارد.»
بنابراین اگر اظهار نظر آقای فرانک شاو به دور از پرده پوشی و پنهان کاری باشد می توان نتیجه گرفت که شرکت مایکروسافت برای جلوگیری از سو استفاده از نام و آدرسهای خاص توسط بعضی از افراد سود جو و فرصت طلب (برای بدست آوردن سود زیاد با فروش آدرسهای خاص) دست به اینکار زده است. فلذا اگر بند ششم درست باشد تمامی موارد بالا از اعتبار ساقط خواهند شد.

حال در آخر از دوستان عزیزم می خواهم بپرسم سر تیتر این مطلب به چه معنایی است؟و تصویر آخر چه معنایی را در خود جای داده است و منظورم از آن تصویر چیست؟
امید است توضیحات بالا کامل بوده و مکمل مناسبی از تاپیک “مایکروسافت دامنه microsoft-sony.comرا ثبت کرد” برای شما دوستان عزیزم باشد.
با تشکر از همه دوستان گیمری!





 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
 
 
 
لينك باكس پيشرفته لينك من (ثبت رایگان لینک و افزایش بازدید)
لينك باكس هوشمند مهر،افزایش بازدید،لینک باکس،افزایش امار،مهر باکس
افزايش آمار بازديد تک باکس